Of je nu in B2B of B2C werkt, de kracht van video kan verschillende problemen aanpakken binnen verschillende afdelingen van je bedrijf. Bij video en met name animatie zijn de mogelijkheden oneindig.
Tijdens een online brainstormsessie bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Wij helpen je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.
Is het doel om de naamsbekendheid te vergroten? Meer evenemententickets te verkopen? Lanceer je een nieuw product?
Wat wil je uiteindelijk dat je publiek doet na het bekijken van de video? Oftewel, wat wil je bereiken met de video?
Het is van essentieel belang dat je goed voor ogen hebt wie je doelgroep is en wat de doelgroep beweegt. Wat is hun behoefte, hun pijnpunt of hun verlangen waar jij als bedrijf op in speelt?
Wat is voor hun boeiend om te weten over jou, over jouw bedrijf, over jouw product, dienst of event. Iedere doelgroep benader je namelijk op een andere manier. Je moet hierbij rekening houden met de tone-of-voice van de voice-over, de lengte van de video of bijvoorbeeld de distributiekanalen.
Videos hebben meer impact wanneer deze aansluiten bij de fase waarin de doelgroep zich bevind. Bij elke fase passen verschillende type video's.
Awareness: in deze fase trek je de aandacht van de doelgroep door middel van merkvideo's, infromatieve video's en product demo's.
Consideration: in deze fase informeer je over hoe jouw bedrijf, product of dienst problemen oplost via tutorials, productvergelijking, expert gidsen, uitlegvideo's, vlogs, webinars, social proof
Decision: in deze fase overtuig je de klant van jouw bedrijf, dienst of product door middel van explainers/uitlegvideo's, webinars, advies, product demo's, klantenverhalen, bedrijfscultuur, FAQ video's, instructievideo's.
Kantoor Amsterdam
Herengracht 372-4
1016CH Amsterdam
+31 (0)85 303 37 86
info@storytellingstudios.nl
Kantoor Leeuwarden
Tolhuswei 12
8927AH, Leeuwarden
+31 (0)85 303 37 86
info@storytellingstudios.nl
Heb je een vraag of wil je een animatie of film aanvragen? Stuur ons dan een e-mail of vul het contactformulier op de contactpagina in.
Volg je ons al op Facebook en Linkedin? Blijf op de hoogte via onze social kanalen, of neem direct contact met ons op.